Zdrowe przekąski

0
117
Zdrowe przekąski

Zdrowe przekąski są świetną alternatywą dla słodyczy. Niemniej jednak większość z nas zjada puste kalorie. Można je z powodzeniem zastąpić zdrowymi przekąskami. Niskokaloryczne przekąski pomiędzy posiłkami mogą być nie tylko słodkie, ale i słone. Są bardzo smaczne, a przy tym dostarczają organizmowi substancji odżywczych. W poniższym artykule podpowiemy, co może stać się zdrową przekąska.

Ziarna słonecznika

To zdrowa przekąska, która stanowi źródło witaminy E, cynku, magnezu, nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-6, a także białka. Ziarna słonecznika potrafią również obniżać poziom cholesterolu, ułatwiają koncentrację, a przy tym działają uspokajająco. Niezwykle korzystnie wpływają na stan skóry. Niemniej jednak należy mieć na uwadze, że ziarna słonecznika są bardzo kaloryczne, dlatego trzeba zachować umiar w ich spożywaniu.

Suszone winogrona

Mało kto zdaje sobie sprawę, że rodzynki stanowią zdrową przekąskę, ponieważ zawierają duże ilości wapnia, dzięki czemu zapobiegają osteoporozie. Dzięki nim możliwe jest również zmniejszenie poziomu cholesterolu, gdyż zawierają sporo polifenoli. Pomagają również w zdęciach i zaparciach. Rodzynki są przy tym kaloryczne, dlatego nie można ich spożywać w dużych ilościach.

Jogurt

Nie każdy jogurt będzie zdrowy. Nie zalecamy wybierania jogurtów owocowych, gdyż zwykle zawierają dużo cukru, a także dość często wiele aromatów i sztucznych barwników. Dlatego też najlepiej wybierać jako zdrową przekąskę wyłącznie jogurty naturalne, które w składzie posiadają szczepy bakterii kwasu mlekowego. Bakterie probiotyczne wpływają korzystnie na florę bakteryjną jelit, dzięki czemu zapobiegają biegunkom, jak i chronią przed zaparciami. Warto jest zjadać jogurty naturalne podczas wojaży na wakacjach, gdyż chronią one przed zatruciami pokarmowymi.

Jabłka

Warto jest je spożywać, ponieważ stanowią źródło błonnika. Zaleca się je zwłaszcza osobom, będącym na diecie odchudzającej. Jabłka dają uczucie sytości i znacznie poprawiają trawienie. Ponadto zawarte w nich krzem i wapń wzmacniają paznokcie i włosy. Są idealnym źródłem flawonoidów, które odpowiadają za powstanie wielu chorób, w tym również nowotworowych. Najlepiej jest jako zdrową przekąskę jeść jabłka wraz ze skórką, gdyż zawierają one największe ilości antyoksydantów, a także błonnika, który pomaga w usuwaniu toksyn z organizmu. Należy mieć na uwadze, że jedno jabłko ma 70 kalorii.

Wafle ryżowe

Mało kaloryczne produkty powinniśmy zjadać jako zdrowe przekąski. Takie właśnie są wafle ryżowe. W sklepach napotkamy zarówno na słone, jak i słodkie ich wersje (lepiej nie wybierać tych oblanych czekoladą). Wafle ryżowe to doskonałe źródło błonnika, jak również magnezu. Osobom będącym na diecie mogą z powodzeniem zastąpić tradycyjne pieczywo.

Marchew

Osoby, które pragną poprawić kolor swojej skóry powinny jeść marchew. To zdrowa przekąska, która jest źródłem beta-karotenu posiadającego właściwości przeciwnowotworowe.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here