Jak schudnąć do sylwestra?

0
224

Sylwester zbliża się wielkimi krokami. Każda kobieta pragnie podczas zabawy sylwestrowej pięknie wyglądać i zmieścić się w wymarzoną kreację. Sylwester wypada kilka dni po świętach, nie ma więc za bardzo możliwości, by przez kilkanaście dni być na diecie odchudzającej. W czasie świąt nie sposób raczej oprzeć się pokusie skosztowania wielu smakołyków.

Odpowiednie odżywianie

Są jednak sposoby, dzięki którym można w krótkim czasie pozbyć się choć trochę nadmiernego tłuszczyku. Przede wszystkim należy spożywać dużo warzyw. Surowe lub  gotowane warzywa powinny zajmować pół talerza przy wszystkich posiłkach.

Zamiast trzech większych posiłków starajmy się spożywać 5 -6 mniejszych posiłków w równych odstępach czasu. Tym sposobem regularnie dostarczymy naszemu organizmowi energii i nie będzie on gromadził nadmiaru kalorii. Ograniczmy wysoko przetworzone węglowodany (białe pieczywo, makaron, ryż). Unikajmy też produktów bogatych w tłuszcze nasycone (mięso, tłusty nabiał).

Starajmy się przyjmować jak największą ilość płynów (minimum dwa litry dziennie). Najlepiej pić wodę mineralną, ziołowe herbatki, unikajmy napojów słodzonych. Woda pomaga oczyścić organizm z toksyn.

W czasie świąt

Wigilijna kolacja, świąteczny obiad, świąteczne wypieki są dość kaloryczne. W czasie świąt nie przejadajmy się, na talerz nakładajmy niewielkie porcje i unikajmy dokładek. Między kolejnymi posiłkami róbmy przerwy.

Starajmy się wstawać od stołu z lekkim niedosytem. Jeżeli tylko pogoda na to pozwoli, wyjdźmy na spacer. Jeżeli samodzielnie przygotowujemy wigilijne i świąteczne potrawy, warto je nieco odchudzić, dodając np. mniejszą ilość cukru do ciast czy odtłuszczonego jogurtu do sałatek.

Aktywność fizyczna

Skutecznym sposobem na pozbycie się nadmiaru zbędnych kalorii jest aktywność fizyczna. Nawet codzienny, szybki, półgodzinny spacer przyniesie efekty. Warto też znaleźć czas na ćwiczenia fizyczne.

Nie rzucajmy się od razu na głęboką wodę i nie katujmy się morderczymi treningami na siłowni. Do takich treningów szybko możemy się zniechęcić. Ćwiczyć można w domu najlepiej rano lub kiedy nam pasuje – wieczorem lub o innej porze dnia.

Bardzo pomocne są różnego rodzaju przyrządy do ćwiczeń. Jednym z najpopularniejszych sprzętów do domowych treningów jest rower stacjonarny. Treningi na takim rowerku są przyjemne, nie sprawiają trudności, można ćwiczyć na nim nawet codziennie, np. podczas oglądania telewizji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here