Dieta dla ćwiczących na siłowni

0
309
dieta dla ćwiczących na siłowni

W ostatnim czasie możemy zaobserwować bardzo duży wzrost popularności uczęszczania na siłownię. Ćwiczenia fizyczne stały się już prawie codziennością większości ludzi. Dodatkowo, posiadamy coraz większy dostęp do klubów fitness, oferujących nam coraz więcej ciekawych rozwiązań i zajęć zorganizowanych, na które możemy uczęszczać w cenie karnetu. W dzisiejszych czasach, już praktycznie każde większe miasto posiada całodobowy klub fitness. T

akie miejsca, działające całą dobę, są wręcz idealnym rozwiązaniem dla ludzi, którzy pracują w systemie trzyzmianowym i nie zawsze mają możliwość, żeby pójść na siłownię w jej normalnych godzinach otwarcia. Takie kluby są w godzinach nocnych praktycznie bezobsługowe, to znaczy, że nie spotkamy tam nikogo na recepcji, a drzwi do nich otwierają się poprzez przeciągnięcie naszego karnetu, przez czytnik. Dzisiaj takie miejsca to już nie tylko znana nam z dawnych czasów siłownia z samymi wolnymi ciężarami.

Teraz, mamy do dyspozycji w zależności od naszych preferencji niezliczoną ilość zajęć prowadzonych przez wyspecjalizowanych trenerów personalnych. Możemy zapisać się na zajęcia grupowe, dzięki czemu zyskamy dodatkowy zastrzyk motywacji, przez trening z innymi ludźmi. W dzisiejszych klubach fitness podzielone są na różne strefy do aktywności fizycznych. Możemy znaleźć tam boiska do koszykówki, oczywiście nie są one pełnowymiarowe, aczkolwiek, posiadają one jedną połówkę boiska, która w zupełności wystarczy do naszych potrzeb.

warzywa i owoce

Świetnie działa to dla ludzi, którzy w przeszłości w okresie zimowym mieli problem z tym, żeby znaleźć chętne osoby do wynajęcia całej hali sportowej. W niektórych klubach, mamy również strefy wyspecjalizowane pod treningi sztuk walki. Zrzeszają one trenerów, którzy chcą przekazywać swoją wiedzę w dziedzinie sportów uderzanych. Spotykają się tam różne grupy osób, od profesjonalistów, którzy poszukują swojego miejsca do treningu, do amatorów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę i chcą nauczyć się podstaw. Jak widzimy, takie miejsca świetnie sprzyjają aktywności fizycznej, a ta zdecydowanie korzystnie wpływa na nasz wygląd i samopoczucie.

Pamiętajmy jednak, że żeby osiągnąć swoje założone cele, musimy przede wszystkim zadbać o odpowiednie odżywianie. Dieta dla ćwiczących na siłowni zdecydowanie różni się od diety osoby, która na nią nie uczęszcza. Różnice tkwią również w tym, czy postanawiamy się odchudzać, czy chcemy zadbać o przyrost naszej masy mięśniowej. W obydwu przypadkach powinniśmy jednak przede wszystkim wybierać produkty zdrowe i pełnowartościowe, zmieniając tylko ilość spożywanych kalorii i makroskładników. Jeśli jesteśmy typowymi chudzielcami to gwarze sportowców popularnie zostaniemy nazwani ektomorfikami.

Czym charakteryzuje się zatem nasz typ budowy?

Jesteśmy na pewno osobami chudymi, często z niedowagą, posiadającymi problemy z nabraniem masy mięśniowej. Jednak, musimy wiedzieć, że w bardzo łatwy sposób możemy ten stan rzeczy zmienić, dzięki odpowiednim odżywianiu i treningu siłowym. Przede wszystkim musimy zdać sobie sprawę z tego, że nasza niedowaga, bierze się głównie z tego, że nie dojadamy. Popularną opinią wśród osób chudych, jest to, że jedzą oni bardzo dużo, ale nie tyją. Niestety, w momencie, w którym zaczynają oni faktycznie zapisywać ilość spożytych posiłków, okazuje się, że nie przekraczają one ich zapotrzebowania.

Skąd zatem przekonanie, że jemy naprawdę dużo i nie nabieramy na masie?

dieta dla ćwiczących

Zapewne wynika to z podstawowego braku wiedzy o kaloryczności posiłków oraz ich makroskładnikach. Nie wiemy również ile tak naprawdę powinniśmy zjeść, żeby to zapotrzebowanie przekroczyć. Może się okazać, że faktycznie jemy dużo, aczkolwiek nieregularnie. W momencie w którym zjemy duże śniadanie, potem zrobimy bardzo długą przerwę i zjemy olbrzymi obiad, zapominając już o kolacji, to w naszym mniemaniu zjedliśmy dużo, aczkolwiek, mogliśmy zjeść te same kalorie w trzech małych posiłkach.

Zatem, karmimy się złudnym wrażeniem, zostając tak naprawdę osobami niedożywionymi. W drodze do książkowej muskulatury powinniśmy przede wszystkim wyliczyć swoje dziennie zapotrzebowanie kaloryczne i codziennie systematycznie je przekraczać. Wtedy na pewno zyskamy dodatkowych kilogramów, które dzięki treningowi siłowemu z pewnością zamienimy na masę mięśniową. Pamiętajmy również o tym, żeby nie popadać w skrajności i nie objadać się codziennie fast foodami, aczkolwiek korzystać ze zdrowej, pełnowartościowej żywności, która na pewno w dużym stopniu poprawi nasze samopoczucie

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here