Co to jest BCAA – efekty i skutki uboczne przyjmowania

0
66

Jeśli kiedykolwiek interesowałeś się tematyką siłowni, to spotkałeś się na pewno z określeniem BCAA, które słyszy sie coraz częściej. BCAA co to i z czym się wiąże? Tej substancji poświęcono niejeden artykuł w męskich gazetach ale i rozkładówkach dla kulturystów, czy też seniorów. To jaki wpływ ma BCAA na rozwój i budowę mięśni, czyni go wyjątkowo ciekawym tematem nie tylko dla siłaczy, ale i dla każdego, kto dba o swoją kondycję i wygląd własnej sylwetki.

BCAA co to i gdzie występuje?

BCAA to aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach. Zawierają one trzy substancje aktywne (leucyna, izoleucyna i walina), które nie są wydzielane naturalnie przez organizm człowieka, jednak mają na niego ogromny wpływ. Największą rolę BCAA wywiera na budowę i strukturę mięśni. To właśnie dlatego radzi się przyjmować BCAA przed treningiem oraz zaraz po nim. By odpowiedzieć na pytanie BCAA co to i jak wpływa na ludzkie ciało, wykonywano badania między innymi na myszach i te, które przyjmowały tą substancję zwielokrotniły masę ciała względem innych mysz. Naturalnie aminokwasy te występują w serwatce, jednak osobom, które chcą przyjmować je w trakcie treningów, poleca się je w postaci proszku lub kapsułek do połykania.

Skutki zażywania BCAA

Regularne zażywanie odpowiednich dawek BCAA musi być połączone ze zbilansowaną dietą i ćwiczeniami, tylko wówczas przyniosą wymierny efekt. Najczęściej wymienianymi skutkami przyjmowania BCAA, są:

  • Rozbudowa i sprawność mięśni – to ważna informacja dla każdego, w tym osób chorych lub starszych. Budowa mięśni i polepszenie ich sprawności, jest zauważalne już po krótkim okresie przyjmowania BCAA. Dla osób z problemami zdrowotnymi, polepszy to jakość życia i ułatwi samodzielność, natomiast osobom trenującym pozwoli na szybkie i efektowny powiększenie masy mięśniowej. Polepszenie sprawności mięśni ułatwi wprowadzanie kolejnych treningów do dziennego grafiku.
  • Szybka regeneracja i zmniejszenie bólu podczas ćwiczeń – to szczególnie ważne dla osób, które narzuciły sobie szybkie tempo ćwiczeń i dużą ilość powtórzeń. Nic bowiem nie demotywuje do dalszego działania, tak bardzo jak zakwasy i bóle mięśni. Przy regularnym stosowaniu BCAA, dolegliwości te zmniejszają się znacznie lub całkowicie znikają.
  • Tracenie na wadze – nie ma się tu jednak na myśli masy mięśniowej. Podczas badań zauważono jednak, że aminokwasy te wpływają na szybszą utratę masy tłuszczowej. Wsparte dodatkowo regularnymi treningami, są prostą receptą na świetną figurę. W znacznym stopniu zmniejszają również łaknienie.

BCAA, a skutki uboczne

Badania w kierunku sprecyzowania skutków ubocznych zażywania BCAA, są jednomyślne: skutki uboczne nie występują. To pozytywne zjawisko ogranicza się jednak do momentu, w którym BCAA jest przyjmowane w odpowiednich dawkach. Odpowiadając sobie na pytanie BCAA co to, upewnij się również, że wiesz jak je przyjmować.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here