Co przyspiesza odchudzanie?

0
401
odchudzanie

Wiele osób o powolny spadek wagi obwinia niski metabolizm, a powszechnie uważa się nawet, że jego wyższy poziom może nam pomóc stracić kilogramy w krótszym czasie. Metabolizm to termin, który opisuje wszystkie procesy chemiczne zachodzące w organizmie w sposób ciągły, aby utrzymać Cię przy życiu oraz potrzebne do funkcjonowania narządów, naprawy komórek, oddychania i trawienia pokarmu. Jeśli martwisz się o swoją wagę, możesz podjąć kroki, które pomogą Ci uzyskać płaski brzuch i poczuć się lepiej w swoim ciele. Zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby przyspieszyć swoje odchudzanie? Oto kilka najlepszych rad, które dla Ciebie przygotowaliśmy.

Nie zapominaj o śniadaniu

Badania pokazują, że zjedzenie śniadania odgrywa kluczową rolę w procesie skutecznej utraty wagi, a prawie 80 procent osób, które osiągają sukcesy w odchudzaniu spożywa regularnie ten posiłek. Twój metabolizm zwalnia podczas snu, a proces trawienia pokarmu ponownie go podkręca. Postaraj się jeść śniadania o wartości od 300 do 400 kalorii, takie jak płatki zbożowe o wysokiej zawartości błonnika (kolejny wzmacniacz metabolizmu) z odtłuszczonym mlekiem i owocami.

Jedz białko

Podstawową zasadą odchudzania jest jedzenie z zachowaniem deficytu kalorii. Oznacza to, że przyjmujesz mniej kalorii niż organizm jest w stanie strawić w ciągu dnia. Większość ekspertów zgadza się jednak, że najlepiej jest skupić się na diecie wysokobiałkowej, jeśli chcesz schudnąć bez utraty masy mięśniowej. Spożywanie diety bogatej w białko pozwala zapobiegać utracie mięśni. Pomaga to utrzymać wysoki metabolizm i zapewnia spalanie jak największej liczby kalorii. Białko jest również bardziej sycącym makroskładnikiem odżywczym niż węglowodany czy tłuszcz. Oznacza to, że jedząc odpowiednią ilość białka poczujesz się mniej głodny. W rezultacie prawdopodobieństwo przejadania się będzie mniejsze i łatwiej będzie Ci trzymać się diety.

Pij dużo wody

Jednym z najlepszych sposobów na szybszą utratę wagi jest picie codziennie większej ilości wody. Kiedy Twoje ciało jest odwodnione, organizm ma tendencję do zatrzymywania jej. Zdaniem ekspertów woda przyspiesza również metabolizm, oczyszcza organizm z produktów przemiany materii i hamuje apetyt. Pij jedną do dwóch szklanek do każdego posiłku i przekąski, aby uzyskać optymalne nawodnienie. Zwykle możesz użyć koloru moczu jako wskaźnika nawodnienia – jeśli jest jasnożółty lub dość przejrzysty, jesteś dobrze nawodniony. Kiedy jest ciemnożółty lub bursztynowy, musisz pić więcej wody.

Buduj mięśnie

Twoje ciało stale spala kalorie – nawet wtedy, gdy nic nie robisz. To spoczynkowe tempo metabolizmu jest znacznie wyższe u osób z większą ilością mięśni. Każdy kilogram mięśni zużywa około 6 kalorii dziennie tylko po to, aby się utrzymać, podczas gdy każdy kilogram tłuszczu spala tylko 2 kalorie. Ta niewielka różnica może się sumować w czasie. Po sesji treningu siłowego mięśnie aktywują się w całym ciele. Podnosi to średnie tempo metabolizmu i pozwala tym samym na szybsze odchudzanie. Jeżeli chcesz jak najwięcej skorzystać na ćwiczeniach, wybieraj treningi siłowe z wykorzystaniem ciężarów albo aerobik.

Więcej ćwiczeń: https://dietetyk.edu.pl/najlepsze-cwiczenia-na-plaski-brzuch-dla-kazdego/

Jedz przekąski pomiędzy posiłkami

Wbrew powszechnemu przekonaniu podjadanie jest w rzeczywistości dobrą metodą na podtrzymanie metabolizmu i utratę wagi. Jedz małe przekąski co 3 do 4 godziny. Częste jedzenie małych posiłków przyspiesza spalanie kalorii, a kiedy w końcu nadchodzi pora posiłków, masz mniejszą ochotę na przejadanie się, ponieważ jesteś w stanie lepiej kontrolować uczucie głodu w ciągu dnia. Natomiast kiedy jesz trzy duże posiłki z wielogodzinnymi przerwami, metabolizm między posiłkami ulega spowolnieniu. Badania wykazały również, że zjedzenie miski zupy przed posiłkiem może pomóc ograniczyć apetyt. Prawdopodobnym wyjaśnieniem jest to, że czekając, aż zupa ostygnie, musisz jeść ją powoli, dając mózgowi wystarczająco dużo czasu na skoordynowanie przesłania komunikatu o „sytości”.

Jedz pikantne przyprawy

Pikantne potrawy zawierają naturalne substancje chemiczne, które mogą przyspieszyć metabolizm nawet o 8%. Gotowanie potraw z łyżką posiekanej czerwonej lub zielonej papryczki chili może przyspieszyć metabolizm, a w efekcie prędzej osiągniesz wymarzoną wagę. Efekt jest prawdopodobnie tymczasowy, ale jeśli często jesz pikantne potrawy to korzyści mogą się sumować. Zaobserwowano również, że jedzenie pikantnych potraw zachęca ludzi do powolnego jedzenia, co jest dobre dla metabolizmu. Aby uzyskać szybki efekt, dopraw dania z makaronu, chili i gulaszu płatkami czerwonej papryki lub pieprzem cayenne.

Wybierz zieloną herbatę zamiast słodkich napojów

Jeśli dokonujesz właściwych wyborów żywieniowych i pilnujesz swoich porcji, a nadal zauważasz, że Twoja waga się nie zmienia, nie zapomnij wziąć pod uwagę kalorii spożywanych w ulubionych słodzonych napojach. Popularne napoje kawowe, słodzone herbaty, napoje gazowane i soki owocowe mogą z łatwością dodać 150 do 500 kalorii dziennie, a codzienne spożycie może z łatwością przyspieszyć przyrost masy ciała. Trzymaj się wody lub niesłodzonej herbaty i kawy. Zielona herbata pomaga nie tylko w walce z rakiem: może również pomóc w przyspieszeniu metabolizmu. W badaniach wykryto, że osoby, które przyjmowały ekstrakt z zielonej herbaty trzy razy dziennie zauważyły wzrost tempa metabolizmu o około 4 procent. Możesz spalić dodatkowe 60 kalorii dziennie, co odpowiada około 6 kilogramom rocznie! Może to być spowodowane tym, że zielona herbata zawiera katechiny, które zwiększają poziom norepinefryny przyspieszającej metabolizm.

Bądź dobry dla swoich jelit

Zanim przeprowadzisz detoks w nadziei na zresetowanie układu pokarmowego, w naturalny sposób pomóż jelitom dzięki pokarmom zawierającym błonnik. Błonnik pokarmowy znajdujący się w owocach, warzywach i produktach pełnoziarnistych w przeciwieństwie do innych form węglowodanów jest trudniejszy do strawienia. Kiedy przechodzi przez układ pokarmowy, stymuluje receptory, które mówią mózgowi, że jesteś pełny. Ludzie, którzy spożywają więcej błonnika, mają zwykle zdrowszą masę ciała, bo błonnik wpływa świetnie na metabolizm tłuszczów i węglowodanów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here