Zdrowe odżywianie – na czym polega?

0
440
odżywianie

Zdrowe odżywianie jest to hasło, które większości ludzi kojarzy z ciężkimi dietami, ubogimi w tłuszcze, pozbawionymi węglowodanów, słodyczy, owoców i tak dalej. Ale czy są to wystarczające reguły, żeby osiągnąć pełne zdrowie?

Zdrowe dieta zawsze powinna być dobierana do indywidualnie. Każdy z nas ma inne schorzenia, dlatego też innej diety potrzebuję. Czasami jest tak, że produkty powszechnie uważane za zdrowe, mogą komuś nie służyć lub być szkodliwe. Podstawą jest poznanie swojego ciała, obserwowanie jego reakcji i wybór diety, która będzie dla nas najskuteczniejsza.

Zasady zdrowego odżywiania

Regularność

Gdy jemy regularnie, nasz organizm ma odpowiednią energię przez cały dzień. Do tego nasze samopoczucie jest pozytywne, nasza masa ciała odpowiednia, a koncentracja lepsza. Zalecane jest 3-5 posiłków każdego dnia. Dla naszego zdrowia i prawidłowej figury ważne jest, żeby nie podjadać pomiędzy posiłkami.

Przeczytaj też: http://bio-amore.pl/wybrac-dobry-krem-rak/

Unikanie produktów wysokoprzetworzonych

Prawda jest taka, że im wyższy stopień przetworzenia, tym gorzej dla naszego zdrowia. Wszelkiego rodzaju dania gotowe lub w proszku powinny zostać wyeliminowane z diety osoby, która chce się zdrowo odżywiać. Gdy tego nie porzucimy, dieta tego typu odbije się na stanie żołądka, trzustki, jelit, a nawet wątroby. Zdrowa dieta to podstawa, dlatego jadłospis powinien składać się z produktów naturalnych, z krótkim składem i znanego pochodzenia.

Należy spożywać warzywa

Każda zdrowa dieta powinna bazować na warzywach. W końcu są one niepodważalnym źródłem minerałów, witamin, błonnika i przeciwutleniaczy. Ich dobór powinien być również indywidualny, dopasowany do preferencji. Warzywa najlepiej spożywać w postaci surowej, gotowanej lub pieczonej.

Wybieraj zdrowe węglowodany

Węglowodany większości osobom, kojarzą się z najgorszym złem. A wcale tak nie jest, węglowodany dają nam energię, dlatego należy je jeść. Ważny jest tylko prawidłowy ich dobór. Należy przede wszystkim spożywać produkty pełnoziarniste, chleby oraz kasze. Które są źródłem cennych witamin i minerałów.

Źródło: https://slowlajf.org.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here