Trening na szczupłą sylwetkę

0
55
Trening na szczupłą sylwetkę

Uzyskanie szczupłej sylwetki u kobiety wymaga zazwyczaj modelowania przede wszystkim tych partii ciała, w których nadmiar tkanki tłuszczowej pojawia się najszybciej. Są to u większości pań: brzuch, uda, pośladki i ramiona. Temu celowi służy trening modelujący, który pozwala skutecznie wyszczuplić określone partie ciała.

Na czym polega trening modelujący?

Trening modelujący nie ma nic wspólnego z budowaniem masy mięśniowej, czego obawia się zwykle większość kobiet podejmujących taki typ aktywności. Ten rodzaj treningu jest w zasadzie przeznaczony głównie dla osób chcących uzyskać szczupłą talię, smukłe ramiona i ogólnie wysmuklone ciało. Obejmuje on lekkie ćwiczenia siłowe, pozwalające wzmocnić i ujędrnić mięśnie oraz zwiększyć nieco ich siłę. Dodatkową zaletą treningu jest utrata nadmiarowej tkanki tłuszczowej. Zazwyczaj składa się on z niezbyt wymagających ćwiczeń, możliwych do wykonania niemal w każdych warunkach, bez pomocy specjalistycznego sprzętu i nie tylko na siłowni.

Przykładowe ćwiczenia modelujące ciało

  • Deska i różne jej warianty – to ćwiczenie modelujące uda, pośladki oraz ramiona. Opierając się o podłogę, na wyprostowanych ramionach i palcach stóp, należy mocno napiąć mięśnie brzucha i pośladków, po czym wytrzymać tak mniej więcej 30 sekund. Chwila przerwy i powtórka. Można dołączyć do tego jeszcze przenoszenie naprzemiennie nóg w bok.
  • Kopnięcia w tył – kolejne proste ćwiczenie skutecznie modelujące pośladki i brzuch. Pozycją wyjściową jest tu klęk podparty na przedramionach. Napinając mięśnie, podnosi się wyprostowaną nogę maksymalnie do góry i opuszcza, przyciągając ją jak najbliżej do brzucha.
  • Przysiady i / lub półprzysiady w różnych wariantach – ćwiczenie modelujące biust, pośladki, uda, łydki – jedno z najbardziej uniwersalnych i wszechstronnie działających (na różne partie ciała) ćwiczeń. W wersji modelującej biust, przysiad wykonuje się z dłońmi złączonymi na wysokości klatki piersiowej (dociskając je mocno do siebie, aby napiąć mięśnie) i łokciami skierowanymi na boki. Robiąc przysiady, trzeba pamiętać, aby kolana w trakcie uginania nigdy nie były wysunięte przed stopy, a mięśnie brzucha były cały czas maksymalnie napięte.
  • Russian twist – jedno z najlepszych ćwiczeń, pozwalających uzyskać szczupłą talię u kobiety. Nie należy ono niestety do łatwych – pozycją wyjściową jest tutaj siad na podłodze, z lekko odgiętymi do tyłu plecami i jednocześnie uniesionymi nad podłogę, zgiętymi nogami – tak, aby łydki znajdowały się równolegle do podłogi. W tej pozycji kładzie się obie dłonie naprzemiennie po obu stronach ciała. Dodatkowo, dłonie można dociążyć jeszcze (dla lepszego efektu) niewielkim ciężarem.
  • Taniec – nie tylko typowe ćwiczenia na siłowni, ale również zwykła, codzienna aktywność może również dać znakomity modelujący efekt. Jednym z lepszych (i jednocześnie najprzyjemniejszych) „ćwiczeń” efektywnie wysmuklających każdą sylwetkę jest… taniec, zwłaszcza ten latynoamerykański, połączony z bardzo dynamicznym ruchem bioder.

Więcej informacji na temat treningu na szczupłą sylwetkę dowiesz się z artykułu na https://www.trener.pl/trening/smukla-sylwetka-10-wskazowek-dla-kobiet/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here