Trening bokserski na siłowni

0
325
trening bokserski

Próbowałeś już swoich sił w wielu zróżnicowanych dyscyplinach sportowych i w ten sposób mogłeś się przekonać, że to boks odpowiada ci zdecydowanie najbardziej. W pełni się mu poświęciłeś. Zapisałeś się nawet do prawdziwego klubu sportowego, na którym regularnie odbywają się zajęcia z boksu i uczęszczasz na nie systematycznie, starając się nie przegapić żadnej okazji do ćwiczeń.

Początkowo twoje efekty sportowe były naprawdę niezłe

Z tygodnia na tydzień poprawiałeś swoje ciosy, zauważałeś lepszą stabilność całego ciała i dostrzegałeś nawet na sylwetce pierwsze zaznaczające się mięśnie. Teraz jednak, po upływie paru miesięcy, trudniej jest ci zawalczyć o jakiekolwiek dobre efekty. Są one niemalże znikome, dlatego zastanawiasz się, w czym tkwi przyczyna i próbujesz ćwiczyć coraz więcej, zyskując na tym jedynie swoje większe zmęczenie i brak energii do normalnego życia.

Zamiast więc bezustannie trenować sam boks, wpisz do swojego planu treningowego także trening bokserski na siłowni. Najprawdopodobniej bowiem uczęszczasz na swoje zajęcia do takiego klubu, w którym masz jednocześnie dostęp do tych wszystkich maszyn, sztang i innych obciążeń. Możesz z nich spokojnie korzystać, ale póki co kompletnie tego nie robiłeś, bo nie sądziłeś, że jest ci to do czegokolwiek potrzebne. Teraz natomiast powinieneś przekonać się do używania takich sprzętów. Dzięki nim znacznie szybciej poprawisz swoje umiejętności bokserskie i staniesz się prawdziwym mistrzem w swojej ukochanej dyscyplinie sportowej.

Nawet jeśli nie jesteś ani zawodowym, ani nawet amatorskim bokserem i nigdy wcześniej nie próbowałeś swoich sił w tym sporcie, możesz zacząć go uprawiać właśnie na siłowni. Nie potrzebujesz do tego specjalnego sprzętu. Nie musisz nawet korzystać z typowego worka bokserskiego. Dzięki inteligentnie rozłożonym ćwiczeniom zadbasz o swoją zwinność i wyrobisz sobie świetne i mocne ciosy, które sprawią, że staniesz się lepszym bokserem, nawet nie uprawiając do końca tego sportu.

Trening bokserski na siłowni może też zadziałać na siebie fantastycznie, jeżeli w ostatnim czasie przybrałeś trochę na wadze i teraz postanowiłeś o siebie zadbać, zrzucając wszystkie nabyte kilogramy. Jest on zazwyczaj dość intensywny, dzięki czemu pozwala na gubienie setek kalorii i to w krótkim czasie.

bokser

To także wspaniały sposób na wypełnienie swoich wolnych dni. Na pewno czasami po prostu się nudzisz i nie wiesz, co ze sobą zrobić – udaj się wtedy na siłownię i zakochaj się boksie, który szybko może przerodzić się w twoją życiową pasję. Ten sport jest dużo ciekawszy od typowych treningów siłowych. Uprawiając go, na pewno nie będziesz się nudzić!

Istnieje kilka takich cech charakteryzujących świetnych i wysportowanych bokserów. Pierwszą z kluczowych umiejętności jest zadawanie mocnych i szybkich ciosów. Aby móc je opanować, powinieneś popracować nad swoją mobilnością, wytrzymałością oraz samą siłą mięśni. Przyda ci się również lepsza zwinność, dzięki której będziesz mógł spokojnie uciekać przed swoim rywalem i z zaskoczenia zadać mu przynajmniej kilka solidnych ciosów. Skoro chcesz być świetnym bokserem, postaraj się wykonywać takie ćwiczenia na siłowni, które poprawią wszystkie elementy składające się na moc i jakość twoich uderzeń.

W tym celu musisz zacząć pracować z większymi ciężarami. Postaw na tradycyjny trening siłowy, dzięki któremu wzrośnie twoja masa mięśniowa, a wraz z nią zwiększy się twoja ogólna siła. Tak naprawdę nawet idealna technika nic ci nie da, jeżeli nie będziesz w stanie uderzyć swojego rywala z pełną mocą. Trudno natomiast szukać jej u osoby, która ma wątłą i szczupłą sylwetkę. Póki co tych sił po prostu nie masz, dlatego musisz je zdobyć, pracując nad swoimi mięśniami. Ćwicz je przynajmniej trzy razy w tygodniu.

trening bokserski na siłowni

Ułóż sobie cały plan treningowy i rozłóż go na kilka dni, skupiając się w każdym z nich na odmiennej grupie mięśniowej. Najważniejsze powinny być dla ciebie mięśnie górnych części ciała. Skoro chcesz mieć dobry cios, musisz zadbać o siłę swoich rąk, trenując barki, ramiona, plecy, biceps oraz triceps. Nie zapominaj jednak o samych nogach. To one utrzymują całe twoje ciało i tak naprawdę każdego dnia wykonują bardzo ciężką pracę. Silne i mocne także poprawią twój cios. Ćwicz zatem ogólnorozwojowo, aby nie zaniedbać żadnej partii sylwetki.

Trening bokserki na siłowni będzie dla ciebie ogromną przyjemnością, jeżeli tylko właściwie do niego podejdziesz. Traktuj te ćwiczenia jak sposób na polepszenie i poprawienie swoich umiejętności bokserskich.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here