Co jeść żeby przytyć

0
244
co jeść żeby przytyć

Problemy z wagą nie zawsze związane są z nadmierną masą ciała. Niektórzy wcale nie chcą się odchudzać, a wolą zrobić coś zupełnie przeciwnego – po prostu przytyć. Wbrew pozorom nie jest to wcale takie proste, jak mogłoby się wydawać. Osoby, których układy metaboliczne z natury działają bardzo szybko i na wysokich obrotach, mogą wrzucać do swojego żołądka dosłownie wszystko i to bez opamiętania, a ich waga i tak cały czas stoi w miejscu, a czasem nawet coraz bardziej spada.

Co jeść żeby przytyć?

Teoretycznie można by było pomyśleć, że w przypadku chęci podbicia swojej masy ciała wystarczy zacząć się objadać. Sięgać po te wszystkie przetworzone i gotowe potrawy, chipsy i chrupki albo zwykłe słodycze. Jadać je dosłownie bezustannie – rano, po południu czy nawet w nocy, byleby tylko podbijać kaloryczność swoich posiłków. Oczywiście od takich przekąsek można przytyć, ale nie jest to dobra droga do wyjścia z problemów.

Przybierając na masie poprzez wybieranie przetworzonych potraw można nabawić się dodatkowych kłopotów zdrowotnych. Codzienne jedzenie chipsów na pewno nie jest mądre czy rozsądne i każdy o tym wie. Jak zatem przytyć, by jednocześnie sobie nie zaszkodzić i nie pogorszyć stanu swojego zdrowia? Z jakich rad i trików powinny skorzystać osoby, które mimo nieliczenia kalorii i prowadzenia siedzącego trybu życia dalej, według ich własnej opinii, są zbyt szczupłe lub wręcz chude?

ciasto

Osoby, które kiedykolwiek zmagały się już z podobnym problemem, dobrze wiedzą o tym, że trudniej jest zdrowo przytyć, aniżeli zdrowo schudnąć. W przypadku zbijania wagi wystarczy po prostu ograniczyć ilość spożywanych kalorii. Trzeba jeść mniej i starać się korzystać z produktów jak najbardziej naturalnych. To one są najlepsze dla zdrowia. To one mają jednak niewiele kalorii, dlatego też gdy osoba próbująca przytyć zaczyna z nich korzystać, może nieumyślnie doprowadzić się do kolejnego spadku wagi. A nie jest on wskazany. Bez odpowiedniej masy ciała organizm nie może dobrze funkcjonować.

U zbyt szczupłych kobiet dochodzi do zaburzeń miesiączkowania – krwawienie zostaje całkowicie zahamowane, a bardzo trudno jest je przywrócić. Mężczyźni marzą natomiast zazwyczaj o muskularnych i umięśnionych sylwetkach. Chodzą na siłownię i mogą spędzać na niej nawet kilka dni z rzędu, ale jeśli ich waga nie jest odpowiednia, mięśnie wcale nie chcą rosnąć, bo nie otrzymują energii, która zapewniłaby im stały i widoczny wzrost. Niska waga potrafi być bardzo poważnym problemem. Jak zatem można chociaż odrobinę ją podwyższyć? Czy istnieje na to jakiś magiczny sposób i złoty środek?

Pierwszą drogą do wyjścia ze zbyt niskiej wagi będzie nauczenie się zasad zdrowego stylu życia. Głupotą byłoby bowiem przybieranie na masie przy wykorzystaniu artykułów uznawanych za niezdrowe i „śmieciowe”. Puste kalorie, z których składają się wszystkie chipsy i słodycze, w żaden sposób nie odżywiają organizmu. Nie ma znaczenia to, że są one wysokokaloryczne i w teorii mogłyby przyspieszyć wzrost masy ciała – nigdy nie będą one zdrowe dla organizmu. Lepiej więc nie przyzwyczajać się do jedzenia tłustych i bezwartościowych przysmaków.

Łatwo się można od nich uzależnić, a często nie da się na nich wcale przytyć. Kolejną zasadą będzie jedzenie regularnych posiłków. Rozpoczynając swoje „jedzenie” dopiero w godzinie popołudniowej, człowiekowi zostaje tylko kilka godzin na to, aby nasycić swój żołądek. A w tym czasie nie da się pochłonąć większej ilości kalorii. Jest to naturalnie niemożliwe, dlatego najlepiej rozłożyć je sobie w czasie i rozbić na przynajmniej pięć dużych posiłków.

naleśniki

Powinno się je jadać w równych odstępach. Pierwsze śniadanie najlepiej spożyć do godziny po przebudzeniu, a po kolejne posiłki sięgać z przerwą trzygodzinną. Mniejsze przekąski także są jak najbardziej wskazane. Człowiek niemalże ich nie odczuwa, a mimo wszystko podbijają one ogólną kaloryczność wszystkich posiłków.

A co jeść żeby przytyć?

Sztuką jest wybieranie takich produktów, które nawet w najmniejszych porcjach będą składać się z wielu kalorii. Niekoniecznie muszą to być jednak chipsy czy wszelkiej maści słodycze. Największą kalorykę ma bowiem sam tłuszcz, a on kryje się również w zdrowych i dobrych dla organizmu produktach spożywczych. Występuje chociażby w różnych gatunkach mięs – najwięcej jest go w wieprzowinie i wołowinie. Doskonałym jego źródłem będą także orzechy oraz oleje roślinne. Dodając tego rodzaju produkty niemalże do wszystkich swoich posiłków, można skutecznie przybierać na wadze, jednocześnie nie musząc się wcale przejadać.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here