dieta ketogeniczna – co jeść

0
99

Dieta ketonowa lub ketogeniczna to dieta o bardzo niskiej zawartości węglowodanów, która może pomóc w bardziej efektywnym spalaniu tłuszczu. Wiele osób już doświadczyło udowodnionych korzyści dla utraty wagi, zdrowia i wydajności płynących z tej diety.

Keto w diecie ketogenicznej wynika z faktu, że pozwala on organizmowi produkować małe cząsteczki paliwa zwane „ketonami”. Jest to alternatywne źródło paliwa dla organizmu, stosowane w przypadku niedoboru cukru we krwi (glukozy).
Ketony są produkowane, jeśli jesz bardzo mało węglowodanów (które są szybko rozkładane na cukier we krwi) i tylko umiarkowane ilości białka (nadmiar białka można również przekształcić się w cukier we krwi).
Wątroba wytwarza ketony z tłuszczu. Te ketony służą następnie jako źródło paliwa w całym organizmie, szczególnie w mózgu.
Mózg to „głodny” organ, który codziennie zużywa dużo energii i nie może bezpośrednio pobierać jej z tłuszczu.
Na diecie ketogenicznej cały organizm włącza spalanie tłuszczu. Kiedy poziom insuliny staje się bardzo niski, spalanie tłuszczu może dramatycznie wzrosnąć. Łatwiej jest dzięki temu uzyskać dostęp do zapasów tłuszczu, aby je spalić. Jest to wspaniałe, jeśli próbujesz schudnąć, ale są też inne mniej oczywiste korzyści, takie jak mniejsze uczucie głodu i stały dopływ energii.
Istnieją kontrowersje i mity na temat diety ketonowej, ale dla większości osób wydaje się ona bardzo bezpieczna. Istnieją jednak trzy grupy osób, które powinny uważać na tę dietę :osoby z cukrzycą, nadciśnieniem lub karmiące piersią.
dieta ketogeniczna – co jeść
Spożywaj prawdziwe niskowęglowodanowe produkty, takie jak mięso, ryby, jajka, warzywa i naturalne tłuszcze, takie jak masło lub oliwa z oliwek.
Podstawowa zasada dla początkujących – trzymaj się pokarmów zawierających mniej niż 5% węglowodanów.

Mięso – Nieprzetworzone mięso ma niską zawartość węglowodanów i jest przyjazne dla ketonów. Pamiętaj jednak, że keto jest dietą wysokotłuszczową, a nie wysokobiałkową, więc nie potrzebujesz dużych ilości mięsa. Nadmiar białka przekształca się w glukozę, przez co trudniej jest osiągnąć ketozę. Wystarczy normalna ilość mięsa.

Ryby i owoce morza – wszystkie są dobre, szczególnie tłuste ryby, takie jak łosoś. Należy jednak unikać panierowania, ponieważ panierka zawiera węglowodany. Jeśli możesz kup świeżo złowione ryby, które prawdopodobnie są najlepsze.

Jajka – jedz je w dowolny sposób, np. gotowane, smażone na maśle, lub jako omlety. Kupowanie jaj ekologicznych lub z wolnego wybiegu może być najzdrowszą opcją.
Naturalne tłuszcze, sosy o wysokiej zawartości tłuszczu – większość kalorii na diecie ketonowej powinna pochodzić z tłuszczu. Prawdopodobnie dostarczysz go z naturalnych źródeł, takich jak mięso, ryby, jaja itp. Używaj także tłuszczu w gotowaniu, jak masło lub olej kokosowy, i dodawaj dużo oliwy z oliwek do sałatek. Możesz również jeść pyszne wysokotłuszczowe sosy lub masło czosnkowe

Jedz warzywa rosnące nad ziemią. Świeże lub mrożone. Wybierz warzywa liściaste i zielone. Ulubione w tej diecie to kalafior, kapusta, awokado, brokuły i cukinia
Warzywa to świetny i smaczny sposób na zjedzenie dobrego tłuszczu. Smaż je na maśle i wlej na sałatkę dużą ilość oliwy z oliwek. Dodaj także więcej różnorodności, smaku i koloru do posiłków keto.

Jedz wysokotłuszczowy nabiał – Masło jest dobre, ser o wysokiej zawartości tłuszczu jest w porządku, a jogurty o wysokiej zawartości tłuszczu można spożywać z umiarem.
Unikaj picia mleka, ponieważ cukier mleczny ma wysoki indeks glikemiczny, ale możesz go używać oszczędnie w swojej kawie. Zdecydowanie unikaj caffè latte (18 gramów węglowodanów). Unikaj również jogurtów o niskiej zawartości tłuszczu, zwłaszcza że często zawierają dużo dodanych cukrów.
Pamiętaj też, że regularne spożywanie sera, gdy nie jesteś głodny, jest częstym błędem, który może spowolnić utratę wagi.

Orzechy. Można je jeść z umiarem, ale zachowaj ostrożność, używając orzechów jako przekąsek, ponieważ bardzo łatwo jest jeść je o wiele więcej niż potrzeba. Należy również pamiętać, że orzechy nerkowca mają stosunkowo wysoką zawartość węglowodanów, zamiast tego wybierają orzechy makadamia lub orzechy pekan.

Pij:
Wodę – opcja nr 1. Niech to będzie niegazowana, z lodem lub bąbelkami. Możesz dodać naturalne składniki, takie jak pokrojone w plasterki ogórki, cytryny lub limonki. Jeśli wystąpią bóle głowy lub objawy „grypy ketonowej”, dodaj odrobinę soli do wody.

Kawę – bez cukru. Mała ilość mleka lub śmietany jest w porządku. Aby uzyskać dodatkową energię z tłuszczu, dodaj masło i olej kokosowy. Uwaga, jeśli walczysz z odchudzaniem unikaj śmietany w kawie.

Herbata – czarna, zielona, ​​pomarańczowa, miętowa lub ziołowa – można pić większość herbat. Nie dodawaj cukru.

Rosół – nawilżający, satysfakcjonujący, pełen składników odżywczych i elektrolitów – i prosty do wykonania- domowy bulion z kości może być świetnym napojem do picia na diecie keto.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here