ćwiczenia na triceps siłownia

0
24

Triceps należy do mniejszych grup mięśniowych. Nie trzeba go ćwiczyć często czy jakoś specjalnie intensywnie, aby pobudzić go do wzrostu i zapewnić mu lepszy wygląd. Rzadko kiedy z tego powodu stosuje się oddzielną jednostkę treningową na triceps – może ona pomóc wyłącznie osobom przygotowującym się do zawodów sylwetkowych, pragnących poprawić wygląd jednej gorszej partii, dlatego u typowych amatorów czy nawet przeciętnego użytkownika siłowni nie będzie mieć sensu. Ćwiczenia na triceps siłownia najlepiej wykonywać po treningu górnych partii ciała, dołączając je np. do klatki piersiowej, pleców bądź barków. Pięknie rozwinięte i wyraźnie zaznaczone mięśnie trójgłowe szczególnie atrakcyjnie prezentują się na męskiej sylwetce, dlatego też panowie pracują nad nimi ze szczególną uwagą. Mimo wszystko panie także powinny od czasu do czasu zejść ze swojej ukochanej bieżni i zamiast pracować nad samymi pośladkami, wzmocnić chociaż trochę mięśnie górnych partii ciała. Silne tricepsy na pewno warto mieć! A jakie ćwiczenia wykonywać, by je uzyskać?

Silny i mocny triceps daje złudzenie większych i rozbudowanych ramion. Oczywiście nie sprawi on, że nagle barki staną się rzeczywiście silniejsze, ale przynajmniej optycznie będą wyglądać na pełniejsze i bardziej umięśnione. Mądre i efektywne kształtowanie sylwetki na tym właśnie powinno polegać. Należy tak manewrować swoimi proporcjami, aby mogły się one zmieniać bez przesadnego wysiłku. Nie jest powiedziane, że trzeba koniecznie spędzać na siłowni każdy dzień i przesiadywać na niej przez kilka godzin z rzędu, wykonując coraz to dziwniejsze ćwiczenia, aby zapewnić sobie stały wzrost masy mięśniowej. Oczywiście prawdziwi kulturyści dbają o to, aby z tygodnia na trening podnosić coraz większe ciężary, jednak nie daje to w rzeczywistości jakichś specjalnie cudownych efektów sylwetkowych. Przeciętny człowiek powinien zatem trenować w sposób na tyle inteligentny, by za bardzo się nie przemęczać, ale mimo wszystko być w stanie zmieniać swoją figurę. Dobrze dobrane ćwiczenia na triceps pozwolą w prędkim tempie go rozbudować i zaakcentować. Stanie się on zauważalny gołym okiem i na pewno poprawi ogólne proporcje ciała.

A dlaczego w ogóle warto wykonywać ćwiczenia na triceps siłownia? Korzyści związane z poprawą ogólnego wyglądu ciała są niewątpliwe, ale silny triceps daje też człowiekowi o wiele więcej, niż mogłoby się to wydawać. Przede wszystkim zapewnia właściwy obwód ciała. Powiększa całą górę, optycznie budując nawet same barki, ramiona czy plecy. Większość mężczyzn, pracujących nad tymi partiami ciała, skupia się przeważnie na samym bicepsie, podczas gdy on nie ma większego znaczenia dla ogólnego wyglądu sylwetki. Co innego taki triceps. Ze względu na jego wpływ na ogólne obwody warto go na pewno trenować. Wyćwiczony mięsień trójgłowy zapewni człowiekowi także lepszą formę i sprawność. Triceps bierze bowiem czynny udział w licznych wielostawowych ćwiczeniach – poprawia ciosy czy technikę rzucania. Amortyzuje także niemalże całe ciało, zmniejszając tym sposobem ryzyko kontuzji. Mężczyźni i kobiety, którzy dbają o siłę i sprawność swojego tricepsa, na ogół mogą też zapobiegać urazom wywoływanym podczas innych treningów. A ćwiczyć zawsze należy przede wszystkim bezpiecznie. Nie warto bowiem dla sylwetki poświęcać własnego zdrowia czy bezpieczeństwa.

Jak zatem powinien wyglądać przykładowy trening na mięsień trójgłowy? Jakie ćwiczenia na triceps siłownia koniecznie powinny się w nim pojawić? Pierwszym z nich będzie tzw. prostowanie ramion na wyciągu. To ćwiczenie można wykonać albo z węższym drążkiem, albo ze sznurem. Należy złapać go dwoma rękami od góry (nachwytem). Dłonie powinny znajdować się na takiej samej szerokości co ramiona. Sylwetkę należy trzymać wyprostowaną, a mięśnie brzucha spięte – to one stabilizują całe ciało i zapobiegają ewentualnym kontuzjom. Zaczynając od takiego ustawienia, należy powoli ciągnąć uchwyt lub sznur w dół, aż do pełnego wyprostu stawów łokciowych. Ramiona powinny być utrzymywane cały czas w tej samej pozycji – nie należy ich pochylać ani w przód, ani w tył. Mięśnie tricepsa muszą być natomiast spięte, aby to one przejęły całą pracę. Ćwiczenie warto powtórzyć oczywiście w przynajmniej kilku seriach po osiem lub dziesięć powtórzeń.

Jeżeli jednak komuś nie będzie odpowiadać klasyczne prostowanie ramion na wyciągu, zawsze może on znaleźć dla siebie zupełnie inne ćwiczenia na triceps siłownia. Jest ich całe mnóstwo, a do wykonania niektórych z nich potrzebne są wyłącznie hantle.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here