Jak wyglądają przewozy na trasie Polska – Niemcy oraz Niemcy – Polska

0
1007

Nie tyko przewozy z Polski do Niemiec czy na innej jakiejkolwiek trasie, wykonywane powinny być przez profesjonalistów zapewniających podróżującym możliwie jak największy poziom bezpieczeństwa, niezależnie od tego, czy przewóz dotyczy ładunku czy osób. Ważne jest także, aby kierowca wykonujący przewozy z Polski do Niemiec czy odwrotnie posiadał pewne cechy. Oto one:
– kierowca powinien posiadać bardzo szeroką zarówno praktyczną jak i teoretyczną wiedzę topograficzną – im więcej przejechanych kilometrów tym lepiej
– kierowca przede wszystkim powinien być punktualny oraz posiadać odpowiednie umiejętności zapewniające bezpieczną jazdę
– kierowca trzyma się i zna wszystkie przepisy ruchu drogowego.
Firmy których specjalizacja to przewozy z Polski do Niemiec osób swoją pracę wykonywać mogą z wykorzystaniem pojazdów samochodowych, dostosowanych do przewozu 7 lub 9 osób ( w tej liczbie mieści się także zazwyczaj dwóch kierowców). Warto wiedzieć, że każda działalność polegająca na transporcie jest odpowiednio regulowana. Dlatego też możemy bez problemów sprawdzić każdą firmę, która jako swoją główną usługę oferuje przewozy z Polski do Niemiec. Przede wszystkim do prowadzenia jej są potrzebne odpowiednie zezwolenia i licencje. Brak jakiejkolwiek z nich świadczy o braku kompetencji i uczciwości formy, co oznacza, że lepiej jednak omijać ją możliwie jak najdalej. Jeżeli mamy możliwość warto też sprawdzić osoby organizujące przewozy z Polski do Niemiec. Właściciel firmy:
– nie powinien być nigdy skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwa skarbowe, przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, obrotowi gospodarczemu, wiarygodności dokumentów czy ochronie środowiska
– taki przedsiębiorca nie może posiadać również ważnego zakazu prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze transportu.
Dzisiaj prawo jest tak skonstruowane, że założenie firmy transportowej bez rzeczywistej stałej siedziby, certyfikatów potwierdzających kompetencje zawodowe, zdolności finansowej pozwalającej na prowadzenie działalności gospodarczej czy zezwolenia na na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, nie można legalnie założyć firmy transportowej. Z zasady wprowadzenie tych przepisów miało bardziej chronić osoby korzystające z organizowanych przewozów towarów czy osób.
Biorąc pod uwagę wszystkie statystyki, jakie dotyczą przewozów z Polski do Niemiec zauważyć można, że najczęściej punktem docelowym całej podróży są miasta takie jak Berlin, Hamburg czy Oldenburg. Nie oznacza to jednak, że bez przeszkód nie można dostać się do innego miasta.
Przewozy z Polski do Niemiec towarów dla przeciętnego człowieka oznacza nic innego jak wywóz danego materiału poza granice kraju. Cóż dla przedsiębiorcy, szczególnie tego będącego aktywnym płatnikiem VAT sprawa definicji tej jest jednak nieco bardziej skomplikowana. Sam transport sprawia przewoźnikom niekiedy wiele problemów nie tylko technicznych, ale i prawnych. Obecnie znaczna większość przedsiębiorców, których specjalnością są przewozy z Polski do Niemiec stosuje formułę CIP dla określenia warunków dostawy. W praktyce oznacza to, że kupujący zgodnie z zawartą pomiędzy stronami umową przerzuca na kontrahenta obowiązek ubezpieczenia towaru na cały czas jego podróży do wyznaczonego w umowie miejsca docelowego. Wielu przewoźników zastanawia się bardzo często, czy to jednak aby na pewno dobre i opłacalne z ich punktu widzenia rozwiązanie. Formuła CIP reguluje obowiązki eksportera i importera. Dokładnie zapisane zostały w niej nie tylko prawa, ale i obowiązki dotyczącej zorganizowania całej, nie zawsze łatwej dla obu stron procedury transportu ładunku ( w tym załadunku oraz rozładunku). Jeśli chodzi o to jak wygląda to w praktyce, sprawa wygląda tak, że jedna ze stron, które zawarły ze sobą umowy, zgodnie z zapisami w niej zawartymi, musi przewieźć towar na swój koszt aż do ustalonego miejsca docelowego. Warto jednak mieć świadomość tego, że z punktu widzenia prawa międzynarodowego obowiązek przewiezienia towaru określonego umową nie oznacza w jakimkolwiek wypadku, że sprzedający musi to zrobić osobiście. Jeżeli za transport odpowiada firma, niezależnie czy to mała czy duża, w takim przypadku bardzo często eksporter nie posiada własnej floty samochodowej, nie wspominając już o innych środkach służących do przewozu towarów takich jak np. wagony kolejowe. Organizując przewozy z Polski do Niemiec niejednokrotnie zdarza się też, że osoba odpowiedzialna za transport, oczywiście odpłatnie, korzysta z wsparcia firmy spedycyjnej.
Organizując przewozy z Poli do Niemiec nie sposób jest pominąć kwestii ubezpieczenia. Dla importera niezwykle ważną kwestia jest to, czy wykupione ubezpieczenie będzie chroniło całkowicie przed typowymi niebezpieczeństwami, na jakie narażone są osoby odpowiedzialne za organizację transportu. Jednak i na to są odpowiednie przepisy prawne. Organizując przewozy z Polski do Niemiec eksporter musi mieć świadomość tego, że umowa wykonana prawidłowo zostanie tylko wtedy, gdy ładunek ubezpieczony będzie zgodnie ze standardowym ubezpieczeniem, przy minimalnym poziomie pokrycia ryzyk. Jeśli chodzi o przewozy z Polski do Niemiec zazwyczaj wynosi to około 110 maksymalnie 120% całkowitej wartości ładunku. Zauważyć można, że w wielu przypadkach bardzo często wykonywane są ubezpieczenia typu cargo. Dla specjalistów jest to rodzaj ubezpieczenia według dobrze znanej im klauzuli C. Jednak takie ubezpieczenie wielu kupujących uznaje za niewystarczające i nie zabezpieczające w pełni ich interesów. Świadomy importer dbający o dobre relacje z klientami zadba o dodatkowe ubezpieczenie lub po konsultacji ze sprzedającym, znajdzie inne ubezpieczenie, które będzie według opinii klienta w pełni i zadowalająco dbało o jego interesy. To gwarancja powodzenia na rynku transportowym.

all-moto.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here