Trening na siłowni dla piłkarza

0
321
piłka nożna

Każdy powinien uprawiać taką dyscyplinę sportową, jaka sprawia mu po prostu dużą przyjemność. Nie warto zmuszać się do ćwiczeń na siłowni tylko dlatego, że ogólnie panuje kult umięśnionych sylwetek i zaliczane są one do aktualnych kanonów piękna. Większości mężczyzn i chłopców dużo większą frajdę sprawi zwykła gra w piłkę nożną, która także wspaniale rozbudowuje całą sylwetkę, a przede wszystkim poprawia sprawność i kondycję.

Trenując w taki sposób, warto jednak zadbać o ogólne rozwijanie wszystkich części ciała

Bo mimo iż prawdziwy i zapalony piłkarz zawsze będzie skupiać się przede wszystkim na swojej dyscyplinie sportowej, może oprócz tego od czasu do czasu wybrać się na taką siłownię i wykonać na niej chociażby podstawowy trening, który pozwoli mu zbudować odpowiednią siłę i kondycję do tego, by stać się lepszym piłkarzem. Często jednak początkujące w tej kwestii osoby ćwiczą na siłowniach zupełnie bezmyślnie.

Nie mają pojęcia, jak powinien wyglądać prawidłowy i skupiony na konkretnych celach trening na siłowni dla piłkarza. Warto go więc sobie najpierw dokładnie ułożyć, zasięgając porady u osób, które mają już pewne doświadczenie w podobnych ćwiczeniach i wiedzą, które z nich pozwoliłyby na rozwinięcie piłkarskich umiejętności. Nikt nie powinien wstydzić się tego, że jego wiedza w obrębie aktywności fizycznej jest dość ograniczona.

Człowiek uczy się całe życie, a błąd popełnia dopiero wtedy, gdy zaczyna uważać się za alfę i omegę i nie chce korzystać z doświadczenia bardziej zaznajomionych z tematem osób. A to one mogą doradzić każdemu piłkarzowi, jak powinien on ćwiczyć na siłowni, by lepiej radzić sobie w swojej głównej dyscyplinie sportowej. Przejdźmy więc do konkretów i zajmijmy się układaniem takiego planu treningowego. Dobry plan to podstawa. Bez niego na siłowni nikt sobie nie poradzi.

Trening dedykowany piłkarzom zawsze będzie bazować na podobnym rozłożeniu poszczególnych ćwiczeń. Za każdym razem musi się on zacząć od porządnej rozgrzewki. Pierwszym jej elementem będą ćwiczenia aerobowe, które podwyższą tętno i temperaturę ciała. Najlepiej wykonać je po prostu na bieżni, ale jeśli ktoś z powodu swoich kontuzji lub słabej kondycji nie jest w stanie biegać, zawsze może poskakać na skakance lub pojeździć na rowerku stacjonarnym.

trening na siłowni dla piłkarza

Aktywność aerobowa powinna trwać przez przynajmniej pięć minut

Po jej zakończeniu, gdy ciało będzie już delikatnie rozgrzane, należy przejść od razu do wykonywania ćwiczeń stabilizujących, które zmuszą mięśnie do pracy i ponownie je zepną. Następnym elementem rozgrzewki są ćwiczenia dynamiczne. Przy nich osoba ćwicząca dba o dodatkowe rozciągnięcie mięśni, które dzięki temu, że zyskają lepszą elastyczność, będą mniej podatne na kontuzje.

Rozciąganie w przypadku rozgrzewki powinno być dynamiczne. Po zakończeniu tego etapu należy jeszcze zadbać o mobilność wybranych partii mięśniowych, wykorzystując tutaj chociażby zwykłe gumy. Z ich pomocą można dogrzać barki, plecy czy nawet nogi. A gdy ciało zostanie niemalże w pełni przygotowane do czekającego je wysiłku, warto jeszcze poświęcić tych kilka minut na przerolowane mięśnie. Niemalże na każdej siłowni dostępne są teraz specjalne rollery. Przejeżdżając nimi po różnych grupach mięśniowych, można zapobiegnąć tworzeniu się bolesnych i nieprzyjemnych zakwasów.

Trening na siłowni dla piłkarza będzie wyglądać niemalże tak samo jak każdy zwyczajny trening siłowy, przeznaczony na rozbudowywanie mięśni. Zanim jednak osoba ćwicząca przejdzie do wykonywania standardowych serii z dużym obciążeniem, powinna przygotować mięśnie do tak ciężkiej pracy. Każde ćwiczenie na samym początku najlepiej wykonać z mniejszym ciężarem. W takiej serii można podwyższyć nieco ilość powtórzeń i wykonać je bardziej dynamicznie.

trening na siłowni

Następnie należy już przejść do treningu głównego. Każde ćwiczenie trzeba wykonać w przynajmniej kilku seriach składających się z paru bądź parunastu powtórzeń. Warto pamiętaj tutaj o prawidłowym oddechu. Niedotlenione mięśnie nie będą w stanie dobrze pracować i staną się bardziej podatne na uszkodzenia mechaniczne. Piłkarze muszą też szczególnie uważać na prawidłową technikę wykonywanych ćwiczeń.

Jeżeli zaczną źle je powtarzać i nie zadbają przy nich o swoją właściwą postawę, bardzo szybko sobie zaszkodzą i doprowadzą się właśnie do wspomnianych już kontuzji. A przez nie zostaną na dobre wykluczeni nie tylko z treningów siłowych, ale też i z ich ukochanej dyscypliny sportowej. Aktywność fizyczna jest dla człowieka dobra, ale tylko wtedy, gdy praktykuje się ją z głową.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here