Negatywne formy reklamy, czyli jak bronić się przed spamem

0
793

Niemal każda forma działalności promocyjnej ma swoją ciemną stronę – jedną z nich jest spam, czyli (najczęściej wysyłane drogą elektroniczną, choć nie tylko) niechciane wiadomości, które otrzymujemy na nasze skrzynki e-mail, telefony, tablety, iPhone’y oraz inne urządzenia mobilne, chociaż takim mianem niektórzy określają też np. niechciane listy w naszej tradycyjnej skrzynce, często przedstawiające oferty handlowe, które nas nie interesują i których nigdy nie zamawialiśmy. O ile problemu spamu jest znany niemal wszystkim użytkownikom Internetu, to już sposoby na ochronę przed nim często nie są właściwie wykorzystywane. Większość firm oferujących usługi pocztowe wprowadza zabezpieczenia antyspamowe już na swoim poziomie, jednak nierzadko są one niewystarczające i zwykły użytkownik również powinien działać w tym temacie. Pierwszym i najbardziej oczywistym sposobem jest instalacja dobrego oprogramowania antywirusowego, którego działanie jest rozszerzone w kompleksowy sposób również na naszą pocztę, a konkretnie klienta, z którego korzystamy (np. Microsoft Outlook lub inne). Takie programy, dysponujące często własnymi, hermetycznymi bazami spammerów oraz ich adresami IP, mogą przechwytywać spamerskie wiadomości, którym uda się przejść przez system zabezpieczeń oferowanych przez serwer poczty. Dzięki temu możemy cieszyć się przejrzystą obsługą naszej skrzynki, nie zaśmiecanej przez zbędne i niechciane wiadomości, najczęściej niosące ryzyko pobrania wirusa.

szumski.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here