Czy warto stosować suplementy diety podczas ćwiczeń?

0
57

Zdania na temat suplementacji podczas wykonywania ćwiczeń są jednogłośne – wszystkie zgadzają się z tym, że dostarczanie do organizmu odpowiednich składników w postaci suplementów ma duże znaczenie dla zdrowia i rozwoju mięśni.

Kiedy najlepiej spożywać suplementy diety?

Wiele suplementów diety przyjmować należy w oknie anabolicznym, czy po treningu siłowym. Ćwiczenia siłowe stanowią duże obciążenie dla organizmu, dlatego pracuje na wyższych obrotach nawet do dwóch godzin po zakończeniu treningu. W tym czasie bardzo ważne jest pożycie pełnowartościowego posiłku, które dostarczy w odpowiednich proporcjach białka, tłuszczy i węglowodanów. Pomoc w ustaleniu zapotrzebowania na te składniki znaleźć można na Dawidwozniakowski.pl. Dostępne są również takie suplementy, których spożycie przed treningiem wzmocni organizm, pozwalając mięśniom dużej pracować. Nie zaleca się regularnego stosowania suplementów, ponieważ organizm łatwo się do nich przyzwyczaja, przez co nie odczuwa zmiany po ich zażyciu.

Jakie suplementy dla początkujących, a jakie dla zaawansowanych?

Osoby dopiero rozpoczynające kontakt organizmu z dużym wysiłkiem fizycznym będą potrzebować suplementów diety, które wspomagają ciało podczas treningu i dodatkowo chronią je przed negatywnymi skutkami zbyt intensywnych ćwiczeń, a jednocześnie wspomagają procesy regeneracyjne po. Do takich należy przede wszystkim odżywka białkowa, która stosowana może być zarówno na redukcji, jak i na budowaniu masy mięśniowej. Wytrzymałość i zwiększenie siły zapewni kreatyna, która sprawdzi się szczególnie podczas wykonywania długich i bardzo intensywnych treningów. Osoby zaawansowane mogą korzystać z cytruliny, której działanie polega na redukowaniu ilości kwasu mlekowego, a także na poszerzeniu naczyń krwionośnym w małym stopniu, wskutek czego tkanki są lepiej odżywione. Kofeina w sportowych dawkach nie tylko pobudza, ale także przyśpiesza metabolizm. Zażyta przed lub w trakcie treningu pozwala lepiej skupić się na wykonywanych ćwiczeniach, a dodatkowo niweluje uczucie zmęczenia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here