Co jeść po treningu na siłowni

0
120
banany

Ćwiczysz już od dłuższego czasu, a twoja waga ciągle stoi w miejscu? Frustruje cię brak efektów lub nie pojawiają się one tak szybko, jak sobie wymarzyłeś? Bardzo możliwe, że problem nie tkwi w źle ułożonym planie treningowym, tylko w nieodpowiedniej diecie. Nawet jeśli jesteś ekspertem na siłowni, możesz dalej czuć się nieco zagubiony w kuchni i nie być pewnym, co jeść po treningu na siłowni. Żeby zoptymalizować swoje wysiłki, warto zapoznać się z podstawowymi zasadami komponowania posiłków okołotrenigowych.

To prawda, nawet największym siłaczom spędza sen z powiek pytanie: co jeść po treningu na siłowni?

Mimo że planowanie posiłków wymaga trochę wysiłku i samodyscypliny, to bardzo przyśpiesza przyrost masy mięśniowej i osiągane wyniki. Warto więc zainwestować trochę wolnego czasu w weekend na przygotowanie dokładnego planu co jeść po treningu na siłowni, a co w dni, w które wykonujemy inne aktywności. Nie jest w końcu tajemnicą, że posiłek po treningowy powinniśmy dopasować do wykonywanej aktywności fizycznej. Co innego zjemy w dni, w które wykonujemy interwały, a co innego, kiedy planujemy trening aerobowy.

Nawet dni, które poświęcamy na regeneracje, wymagają odpowiedniego zaplanowania posiłków. W przeciwnym wypadku, stosując nieodpowiednią dietę, możemy sabotować własne wysiłki. A przecież nie o to chodzi, każdy chce osiągnąć zamierzony cel w jak najkrótszym czasie. Kiedy wykonujemy trening interwałowy, należałoby zwiększyć podaż węglowodanów. Nie musimy skupiać się tak bardzo na białku, chociaż to nie znaczy, że ma go nie być wcale. W dni bez ćwiczeń, które poświęcamy na regeneracje, należy pamiętać o tym, aby pilnować bilansu kalorycznego. Podczas regeneracji nasza dzienna podaż kalorii powinna być odpowiednio mniejsza, ponieważ zużywamy mniej energii niż w dni treningowe.

co jeść po treningu

Skupmy się jednak konkretnie na tym, co jeść po treningu na siłowni. Aby zoptymalizować wyniki i przyśpieszyć regenerację po intensywnych ćwiczeniach z obciążeniami, należy skupić się dwóch składnikach odżywczych: białku i węglowodanach (najlepiej złożonych). Białko jest niezbędnym budulcem mięśni, jest więc nam potrzebne, aby odnotować przyrosty. Doskonałym źródłem białka będzie chude mięso, chude ryby, białka jajek, czy nabiał.

Węglowodany z kolei są nam potrzebne, aby uzupełnić braki glikogenu, który zużywamy podczas intensywnego wysiłku. Najlepszym źródłem węglowodanów złożonych są wszelkiego rodzaju kasze, brązowy ryż, płatki owsiane i wiele innych. Najlepiej zaplanować sobie taki posiłek wcześniej i wziąć go ze sobą. Dzięki temu nie będziemy musieli zastanawiać się co jeść po treningu na siłowni za każdym razem, kiedy go wykonujemy.

Często zdarza się jednak, że nawet mając wiedzę teoretyczną, nie mamy możliwości, żeby wziąć na siłownie własne jedzenie. Jeżeli bezpośrednio po treningu nie możemy zjeść zdrowego, zbilansowanego posiłku to najlepiej zaplanować sobie wcześniej małą przekąskę. Dzięki temu zostaną uzupełnione braki glikogenu i nie rzucimy się na byle jakie jedzenie zaraz po powrocie do domu.

Doskonałą przekąską po treningu może być banan, garść rodzynek czy nawet kawałek czekolady (najlepiej z wysoką zawartością kakao). Kontrolowana dawka węglowodanów prostych pomoże nam zapanować nad wilczym głodem i sprawi, że szybko poczujemy się syci. Jeżeli dalej nie wiesz co jeść po treningu na siłowni, przykładowych zestawów.

co jeść po treningu na siłowni

Co jeść po treningu na siłowni:
1. pieczony kurczak z brązowym ryżem i bukietem warzyw gotowanych na parze
2. sałatka z tuńczyka z kaszą jęczmienną, zielonym ogórkiem i cebulą
3. twaróg biały z owocami i odrobiną miodu

A co jeść po treningu na siłowni, kiedy kompletnie nie mamy czasu na przygotowanie sobie jedzenia? Tutaj z pomocą przychodzą nam odżywki węglowodanowo- białkowe. Chociaż nie są one obowiązkową suplementacją, to jednak mogą uratować naszą dietę w dni, kiedy nie tyle nie wiemy, co konkretnie jeść po treningu na siłowni, co zwyczajnie nie mamy czasu pozwolić sobie na pełnowartościowe danie. Na rynku dostępny jest szeroki asortyment odżywek dopasowanych do najbardziej wymagających konsumentów, więc bez problemu każdy znajdzie coś dla siebie.

Odżywka nie zajmuje dużo miejsca, więc można zabrać ją ze sobą wszędzie. Po ćwiczeniach, zamiast zastanawiać się, co zjeść wystarczy zmieszać ją z wodą lub mlekiem i natychmiast mamy gotowy pyszny i zdrowy koktajl. Naszym ostatnim kołem ratunkowym odnośnie tego, co jeść po treningu na siłowni może być automat z przekąskami przy recepcji. Coraz częściej na siłowni można kupić całkiem wartościowe produkty. Warto więc przyjrzeć się asortymentowi w miejscu, w którym ćwiczymy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here