Dlaczego warto ćwiczyć z hantlami?

0
102
Dlaczego warto ćwiczyć z hantlami

Przez wielu uważane za najbardziej wszechstronny sprzęt do ćwiczeń, dzięki któremu możemy wykonać pełen trening, Mimo swoich niewielkich gabarytów hantle stanowią skuteczne narzędzie poprawiające formę oraz wygląd. I co najważniejsze – może z nich korzystać praktycznie każdy, komu zależy na sportowych osiągnięciach.

Możliwości ćwiczeń z hantlami są nieograniczone. Pompki z przyciąganiem, przysiady, czy wyciskanie to tylko jedne z wielu przykładów. Ćwiczenia z hantlami świetnie sprawdzają się jako samodzielna metoda kształtowania ciała, uzupełnienie innych dyscyplin sportowych lub w połączeniu z odrębnymi sprzętami treningowymi, np. takimi jak ławeczka do ćwiczeń.

4 powody, dla których warto ćwiczyć z obciążeniem

Bez wątpienia największą zaletą hantli jest dostępność i różnorodność. Taki stan rzeczy sprawia, że ćwiczenia z ich wykorzystaniem mogą być wykonywane nawet w domowym zaciszu, przez osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z ćwiczeniami, jak i te bardziej zaawansowane. Tym bardziej, że sklepy sportowe zapewniają dziś szeroki asortyment hantli do wyboru, dzięki czemu możemy je zmieniać i dopasowywać do aktualnego zaawansowania planu treningowego.

O korzyściach, jakie hantle zapewniają ćwiczącym, można mówić naprawdę długo. Główne zalety ćwiczenia z hantlami to: 

  1. Wzmocnienie mięśni

Regularne treningi z hantlami sprawiają, że mięśnie stają się twardsze, bardziej zwarte i napięte. Wraz z wzmocnieniem mięśni wzrasta również ich wytrzymałość, a to z kolei prowadzi do budowania masy mięśniowej i formułowania atletycznej sylwetki.

  1. Smukła sylwetka

W porównaniu do innych form treningowych, ćwiczenia z hantlami pozwalają spalić większą liczbę kalorii. Treningi siłowe z wykorzystaniem hantli mocno angażują w pracę mięśnie, przez co szybciej dochodzi do redukcji tkanki tłuszczowej i tym samym wizualnej poprawy ciała. Dzięki ćwiczeniom z hantlami ciało staje się jędrne i dłużej zachowuje zdrowy, młody wygląd.

  1. Ogólna poprawa formy

Wraz ze wzrostem masy mięśniowej i smukłą figurą poprawie ulega jednocześnie ogólna forma całego organizmu. Regularność ćwiczeń prowadzi do lepszej koordynacji i dynamiki ruchowej. Hantle wpływają na prawidłową postawę ciała jednocześnie ją wzmacniając, a wyuczone, powtarzane w trakcie treningu ćwiczenia sprzyjają ochronie mięśni i stawów przed ewentualnymi urazami. 

  1. Oszczędność pieniędzy

Trening z hantlami w domu to najtańsza, a przy tym równie skuteczna forma ćwiczeń jak w miejskiej siłowni. Zakup własnych hantli jest dużo niższy niż karnet. Domowa siłownia nie wymaga dużych nakładów finansowych, a w sklepach sportowych można znaleźć hantle o różnym zakresie wagowym. Dodatkowe obciążenie i ławeczka do ćwiczeń są zakupem opcjonalnym. Może je zakupić później bądź wcale.

Skuteczne i bezpieczne ćwiczenia hantlami

Hantle stanowią świetną bazę do wzmocnienia swojej siły i zdolności motorycznych. Właśnie dlatego uznawane są jako pierwszy element, od którego warto rozpocząć przygodę z ćwiczeniami i często dedykowane są nie tylko osobom, które chcą wyrzeźbić ciało, czy zgubić zbędne kilogramy, ale też pacjentów po kontuzjach. 

Bez względu na to, jaki jest Twój stopień zaawansowania i cel treningu, zawsze warto kierować się swoimi predyspozycjami. Tylko wtedy można uznać trening za prawidłowy i prowadzący do osiągnięcia sukcesu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here